Carrol Shelby połączył amerykańską moc V8 z europejską stylistyką i podwoziem, aby stworzyć jeden z najbardziej kultowych samochodów sportowych w historii. Cobra była szybką, lekką rakietą na kołach. Wraz z wprowadzeniem niesamowicie mocnego modelu 427, Shelby nie tylko zbudował najszybszy samochód produkcyjny w Ameryce, ale także uwiecznił legendę potężnej Cobry.
Z wybitną karierą wyścigową, która obejmowała zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1959 roku w Astonie Martinie DBR1, Carrol Shelby zawsze miał obsesję na punkcie szybkich samochodów. Po wycofaniu się z wyścigów z powodu złego serca, Shelby postawił sobie za cel całe życie marzenie o zostaniu producentem samochodów sportowych.
W głębi serca przedsiębiorca, kiedy Shelby usłyszał wiadomość, że w 1961 roku brytyjska firma AC Cars zaprzestała produkcji swojego zwinnego i eleganckiego samochodu sportowego z powodu braku silnika, dostrzegł swoją szansę. Poprosił AC o wysłanie mu asa z przesuniętą skrzynią biegów, aby komora silnika zmieściła się w amerykańskim V8. Budowa pierwszego prototypu Cobry trwała zaledwie osiem godzin, ale legenda pozostała.
MkI został wprowadzony w następnym roku. Napędzany przez Forda 260 V8, a później przez 289 (4,3/4,7 l), rewolucyjne połączenie brutalnej siły i lekkiej zwinności podbiło świat samochodów sportowych. Podczas gdy Cobra ewoluowała, znalazła chwałę w domu, gdzie przez trzy lata dominowała w serii U.S. Road Racing Championship, przegrywając tylko jeden wyścig w tym okresie, a na całym świecie rzuciła wyzwanie, a nawet pokonała dominację Ferrari w wyścigach wytrzymałościowych GT (Prequel Ford v Ferrari, ktoś?).
W 1964 Shelby rozpoczął pracę nad MkIII. Chociaż nie ma wzmianki o tym, by ktokolwiek kiedykolwiek narzekał na brak mocy we wcześniejszych Cobrach, jego nieugięta ambicja zbudowania najszybszego seryjnego samochodu na świecie i bycia prawdziwym pretendentem do potęgi Maranello doprowadziła go do przekraczania granic. Wejdź do monstrualnego Forda typu big-block 7-litrowa Cobra 427. Generowała 450 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Rozpędzał się od 0 do 60 w nieco ponad 4 sekundy i osiągał prędkość maksymalną 164 mil na godzinę (264 km/h). Chociaż był szerszy, sztywniejszy i lepszy pod prawie każdym względem niż jego poprzednicy (chociaż 289 jest uważany za najbardziej wyważony pakiet w ofercie), nie było niespodzianką, że dla większości właścicieli, którzy po prostu próbowali jeździć po drodze, był trudny do prowadzenia i przetaczali się przez sąsiednie pola. A jeśli droga była w jakikolwiek sposób śliska, najlepiej było uporządkować swoje sprawy przed odjazdem. Niezadowolony jeszcze z potwora, którego stworzył, w 1966 roku Shelby rozpoczął misję stworzenia „Kobry, która położy kres wszystkim kobrom”. „Super Snake” był jeszcze bardziej niezrównoważoną wersją z dwoma doładowaniami i rzekomą mocą 800 KM. W jednotonowym samochodzie drogowym. Przed elektroniką i wspomaganiem jazdy. Błogosławić Go.
Przeprojektowany jeden z naszych pierwszych modeli, Cobra to legenda, która naszym zdaniem zasługiwała na bardziej odpowiedni hołd.
80% Bawełna czesana, 17% Poliamid, 3% Elastan.
Wyprodukowano w Portugalii przy użyciu najbardziej zaawansowanego kunsztu, aby wyprodukować najlepsze skarpetki bezszwowe.
Prać na lewą stronę (maksymalnie 40ºC/100ºF). Nie suszyć w suszarce bębnowej, nie prasować.
Tabela rozmiarów:
Dla mężczyzn:
- Duży: L: 41-46
- Średni: M: 36-40
Dla kobiet:
- Duży: L: 41-46
- Średni: M: 36-40